V naší účetní kanceláři nás vždy překvapí, když klient nedodá nějaký doklad proto, že dosud nebyl uhrazen. Vždy je nutné, aby účetní doklad dostala už jen proto, že EXISTUJE (ať se jedná o fakturu, smlouvu, ukončení smlouvy atd.), i přesto, že zatím nebyl uhrazen. Tím spíše tehdy, je-li klient plátce DPH. Pokud faktura či třeba splátka vyplývající ze smlouvy obsahuje DPH, pak zjednodušeně řečeno spadá do příslušného měsíce podle data vystavení. Učetní kancelář musí tedy fakturu vidět a zahrnout do DPH, i když ještě nebyla uhrazena. Účetní zpracovává daňovou evidenci pro klienty sídlící v Duchcově a nejbližším okolí.

Náklady v daňové evidenci

Dodá-li však klient fakturu, kterou chce mít v nákladech firmy, ale z jakéhokoli důvodu k ní chybí doklad úhrady, pak nelze fakturu v případě daňové evidence zahrnout do nákladů. Totéž se týká nepodepsaných výplatních pásek a podobně. Naše účetní kancelář po vás bude žádat každý doklad (třeba o úhradě zásilky od PPL či výpis ze soukromého účtu, pokud jste z něj omylem zaplatili nějakou fakturu).

Speciální případy v účetnictví

Klientka-neplátce DPH začala fakturovat plátci DPH do jiné země EU. Avšak celkový počet dokladů i příjmy nebyly tak vysoké, aby bylo nutné její doklady zpracovávat častěji než jednou ročně. A tak nastalo menší překvapení, když jsme na konci roku zjistili, že měla téměř od začátku roku povinnost registrovat se jako tzv. identifikovaná osoba a podávat na finanční úřad Přiznání k DPH a Souhrnné hlášení z důvodu fakturace do EU. Klientka zjistila, že jde o specifickou fakturaci a že zde mohou být povinné nějaké administrativní úkony navíc. Respektive byla přímo rozčarovaná z míry byrokracie. Poradenství v mimořádných situacích poskytuje naše účetní kancelář pro oblast Duchcov, Bílina.

Expresní daňové přiznání – Duchcov

Nabízíme expresní vypracování daňového přiznání na konci března a později. Nestihli jste nejzazší termín pro odevzdání daňového přiznání? Pro opozdilce lze daňové přiznání podat bez sankcí do 5 pracovních dnů po řádném termínu pro podání daňového přiznání. Nenechávejte však svoje účetnictví na poslední chvíli. Čím dříve kontaktujete naši účetní kancelář, tím spíše je možné dodržet lhůtu pro odevzdání vašeho přiznání i za cenu urgentního zpracování přiznání.

• Přiznání k dani z příjmu fyzických osob
  • Daňové přiznání na poslední chvíli
  • Daňové poradenství expres
  • Pozdní daňové přiznání
  • Účetní konzultace – kdykoliv, i telefonicky
  • Opožděně podané daňové přiznání
  • Vedení účetnictví
  • Bez tisknutí dokladů

Kontaktujte účetní v Teplicích, Ústí nad Labem a Duchcově ZDE.